Vissen Woldstek

2014-2019
5 jaar
hsv Zwartewaterland

Op zaterdag 25 mei 2019 hebben we het 5 jarig bestaan gevierd van de hengelsportvereniging Zwartewaterland. In 2012 en 2013 zijn we als hsv ’t Meuntje en de hengelaarsvereniging Zwartsluis begonnen met enkele oriënterende gesprekken. Na toestemming van onze leden hebben we in 2014 alles notarieel laten vastleggen en zijn we als hsv Zwartewaterland samen verder gegaan. Tijdens de algemene ledenvergadering in 2017 hebben we de aanwezige leden gevraagd na te denken over een feest om het 5 jarig bestaan te vieren. Hierop zijn we teruggekomen tijdens de vergadering van 2018 en is er besloten om alle leden uit te nodigen voor een All-Inn vismiddag met BBQ bij de forellen- en belevingsvijvers van de Woldstek in Ruinerwold. Zo gezegd, zo gedaan en iedereen heeft hiervoor een persoonlijke uitnodiging gekregen in februari. Op 1 april 2019, de sluitingsdatum voor opgave, hadden we een totaal van 63 leden die allemaal een eigen bijdrage van 7 euro 50 hadden overgemaakt. Een mooi aantal vissers en wat nog mooier was; een gemêleerd gezelschap van jong tot oud. We hadden een all-inn arrangement wat inhield dat we gebruik konden maken van de hengels, schepnetten en onthaakmatten maar ook aas voor de belevingsvijver en het forel vissen. Hier werd dan ook goed gebruik van gemaakt.
Afgelopen zaterdag was het zover. Het bestuur zat om 1 uur ’s middags klaar om iedereen te ontvangen. We hebben het geld van de eigen bijdrage gebruikt om een aandenken aan deze dag te kopen voor iedereen. We hebben een handdoek laten borduren met een opdruk van het 5 jarig bestaan. Bij het aanmelden heeft iedereen de handdoek ontvangen en iedereen was er ook! Mooi om te zien dat er leden waren die het idee zo goed vonden dat ze al om 8 uur aan de vijver zaten. De weergoden waren ons zeer gunstig gezind. Met nadere woorden het was schitterend zonnig weer.
We hebben een fantastische vismiddag gehad. Ik weet niet beter of iedereen heeft een visje gevangen. Er zijn koelboxen vol met forel mee naar huis gegaan en op de belevingsvijver zijn mooie karpers, meervallen en steuren gevangen. Voor zover ik weet zijn de mannen Hoen met een steur van 1 meter 40 aan de haal gegaan. Prachtig om te zien en op basis van catch en release snel na een foto weer het water in!
Om 5 uur was het einde vismiddag. Voor de forelvissers hoogste tijd om alle gevangen vis schoon te maken en in de koeling te zetten. Iedereen kreeg 3 munten om consumpties te halen. Door de medewerkers van de Woldstek waren de BBQ’s al klaar gezet en stond er mooie tafels vol met brood, diverse salades, vijf vleessoorten en verschillende fruitspiezen.
Nadat onze voorzitter een korte speech had gehouden kon iedereen ten aanval. Dat gebeurde dan ook. Was er wat op dan werd dit weer aangevuld. Echt prima geregeld door het personeel van de Woldstek en voor iedereen aan te raden als je iets bijzonders wil organiseren. We kregen als bestuur van alle aanwezige leden dan ook het dringende verzoek om dit feestje volgend jaar weer te organiseren. Dat is echter wat te gek maar wie weet bij het 10 jarig bestaan.
We willen iedereen bedanken voor het aanwezig zijn want zonder jullie was het geen feestje geworden.
Namens het bestuur
Ruud Spijkerman